Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο


Εκδήλωση από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς για τον σχολικό εκφοβισμό

Με πρωτοβουλία του Διευθυντή κ. Παναγιώτη Κορδονούρη (στην ανωτέρω φωτογραφία, φαίνεται στο βήμα, ενώ προλογίζει την εκδήλωση), των Δασκάλων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς «Οδυσσέας Ελύτης», πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο ΓΑΙΑ του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, εκδήλωση για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Ένα φαινόμενο, που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις στις αίθουσες και τις αυλές των σχολείων.
Ομιλητές ήταν ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κουμουτσάκος (στην ανωτέρω φωτογραφία, φαίνεται στο βήμα) ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για να υιοθετηθεί η «Ευρωπαϊκή Ημέρα κατά του ενδοσχολικού εκφοβισμού» η οποία υπογράφηκε από 383 ευρωβουλευτές καθώς και η καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρυσή Χατζηχρήστου.
«Το φαινόμενο αποκτά διαστάσεις και ένταση και λόγω των κοινωνικών συνθηκών που ζούμε στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Η κρίση δημιουργεί εντάσεις μέσα στις οικογένειες, αυξάνεται η ανεργία, γίνονται συζητήσεις δύσκολες μέσα στα σπίτια και πολλές  φορές τα παιδιά ως ιμάντας μεταφέρουν αυτές τις εντάσεις και στο δικό τους περιβάλλον. Πάνω σε αυτό το φαινόμενο ηρθε να προστεθεί η δυνατότητα άσκησης της ίδιας μορφής βίας και με την ίδια κατεύθυνση, μέσω του διαδικτύου, κάτι που κάνει ακόμα πιο πολύπλοκο το φαινόμενο, πολύ πιο δύσκολο στην αντιμετώπιση του» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ευρωβουλευτής, Γιώργος Κουμουτσάκος, ο οποίος διευκρίνισε ότι πρωτίστως ευαισθητοποιήθηκε για το θέμα ορμώμενος από την γονεϊκή του ιδιότητα. Σημειώνεται ότι η συμβολή του κ. Κουμουτσάκου ήταν καθοριστική και για την οργάνωση της εκδήλωσης.

Η καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρυσή Χατζηχρήστου, (στην ανωτέρω φωτογραφία, φαίνεται στο βήμα), πήρε τον λόγο μετά τον κ. Κουμουτσάκο και ενημέρωσε εκπαιδευτικούς και γονείς για τα δεδομένα της πρόσφατης επιστημονικής έρευνας για το θέμα. Η κ. Χατζηχρήστου επεσήμανε ότι είναι σημαντικότερη για την μάθηση η ύπαρξη καλού κλίματος στην τάξη, παρά η εφαρμογή πρωτοποριακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Τόνισε ακόμη ότι ουδέποτε φταίει ο χαρακτήρας του παιδιού, αλλά το “σύστημα σχολείου οικογένειας”, που αποδεικνύεται ανεπαρκές γεννώντας φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού.
Η αποκορύφωση της εκδήλωσης ήρθε μετά και οφείλεται στα υπέροχα παιδιά του 7ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς που παρουσίασαν δρώμενα, τα οποία είχαν προετοιμάσει με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Ήταν προφανές ότι η εκδήλωση ήταν αποτέλεσμα δουλειάς βάθους στην εκπαιδευτική αίθουσα και όλες οι έννοιες, που παρουσίασαν τα παιδιά μέσω των δρώμενων, είχε καταβληθεί προσπάθεια να βιωθούν από τα παιδιά μέσω της διαδικασίας του θεατρικού παιχνιδιού.
Το ζητούμενο είναι τα παιδιά να παρουσιάζουν κάτι το οποίο έχουν βιώσει μέσω ενός project στις τάξεις και να μην λειτουργούν ως κατά παραγγελία ηθοποιοί-κομπάρσοι, οι οποίοι βοηθούν τους δασκάλους να στήσουν μία εύπεπτη εκδήλωση για τους γονείς, που χειροκροτούν τα βλαστάρια τους και μαζί και τους δασκάλους και τελικά όλοι μαζί χαίρονται …. εκτός από τα παιδιά που …. δεν καταλαβαίνουν και πολλά.
Η χθεσινή εκδήλωση του 7ου Δημοτικού σχολείου Κηφισιάς εντυπωσίασε όπως πάντα για τα κοστούμια, για τη μουσική, για τα κείμενα, για την αισθητική. Κυρίως όμως αποτέλεσε μαρτυρία εκπαιδευτικής προσφοράς με περιεχόμενο ουσιαστικό και με υπαρκτό αντίκτυπο στα παιδιά, χάρη στην εργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου. Δεν ήταν μία εκδήλωση εντυπωσιασμού, αλλά μία παρουσίαση δρώμενων, που δουλεύτηκαν στο σχολείο σε πλαίσιο θεατρικού παιχνιδιού. Είναι κατανοητή η δήλωση του Διευθυντή του σχολείου Παναγιώτη Κορδονούρη ότι αισθάνεται υπερήφανος για τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς στο σχολείο που διευθύνει.
Χθες ήταν προφανής η γόνιμη συνεργασία των δασκάλων της θεατρικής αγωγής, της μουσικής, της αγγλικής γλώσσας και της πληροφορικής μεταξύ τους (δεδομένου ότι φάνηκε πως εκείνοι είχαν την μεγαλύτερη ίσως συμμετοχή στην προετοιμασία της χθεσινής εκδήλωσης), όπως και η συνεργασία με τους υπόλοιπους δασκάλους του σχολείου, που βοήθησαν σημαντικά με τη δουλειά μέσα στις τάξεις.
Χθες φάνηκε ότι στο 7ο Δημοτικό σχολείο Κηφισιάς Διευθυντής, Εκπαιδευτικοί και Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έχουν δημιουργήσει ένα υγιές εκπαιδευτικό κύτταρο κι έχουν οικοδομήσει “σχολική κοινότητα”.
Δεν είναι τυχαίο ότι η καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρυσή Χατζηχρήστου, χθες στην εισήγησή της, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η ύπαρξη σχολικής κοινότητας αποτελεί μία από τις σοβαρότερες προϋποθέσεις για να μειώνονται κατά το δυνατόν τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και να δημιουργείται  θετικό ενδοσχολικό κλίμα με αποδοχή της κάθε μορφής διαφορετικότητας.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Κηφισιάς, Νίκος Γ. Χιωτάκης, ο Βουλευτής Α’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Βούτσης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς, Νίκος Παναγιώτου, ο Αντιδήμαρχος Χωροταξίας Πόλης, Μανώλης Κουρμαδιάς, ο Αντιδήμαρχος για τον πολιτισμό και αθλητισμό Γιώργος Παπαδόπουλος, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Ευάγγελος Αυλήτης, Ιωάννης Διονυσιώτης (που είναι και Πρόεδρος της σχολικής επιτροπής του Δήμου Κηφισιάς για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση) και Λίλα Παπαδημητρίου, εκπαιδευτικοί και γονείς. Παρέστησαν επίσης εκπαιδευτικοί από άλλα σχολεία της περιοχής.

.. και ενδεικτικές δράσεις από τα τμήματα Β1, Β2, Α3, Δ2 

 
 

Α3


Anti-bullying δράσεις από τα Δ1, Δ2 στα Αγγλικά (κ. Χρυσαφώ Καρακίτσου)